בקרוב: נהגים יוכלו לגבות מהנוסעים יותר בנסיעה שיתופית

    צבי טסלר No Comments on בקרוב: נהגים יוכלו לגבות מהנוסעים יותר בנסיעה שיתופית

    עם אישור התקנות, נהג המסיע ברכבו נוסעים נוספים בנסיעה שיתופית, יוכל לגבות עד 4 שקלים לכל קילומטר נסיעה, במקום 2 שקלים כיום. סכום זה יתחלק רק בין הנוסעים בנסיעה השיתופית, לא כולל המסיע

    צילום: הרשימה המשותפת
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם להערות הציבור, תיקון תקנה שיגדיל את ההשתתפות המותרת בחוק, לגבייה בנסיעה שיתופית. עם אישור התקנות, נהג המסיע ברכבו נוסעים נוספים בנסיעה שיתופית, יוכל לגבות עד 4 שקלים לכל קילומטר נסיעה, במקום 2 שקלים כיום. סכום זה יתחלק רק בין הנוסעים בנסיעה השיתופית, לא כולל המסיע.

    עלייה זו נועדה להתאים את עלויות ההשתתפות של הנוסעים בנסיעה שיתופית, בעלויות הדלק ותחזוקת הרכב של הנהג, ומנגד לעודד את הנהגים ברכב להעלות את מקדם המילוי ולהסיע ברכבם נוסעים נוספים, ובכך לצמצם את מספר כלי הרכב על הכבישים ולסייע בצמצום גודש התנועה, בעיקר בשעות השיא.

    הגבלת הסכום המותר לגביה, מספר הנסיעות השיתופיות ביום ומספר הנוסעים בכל נסיעה, נועדו להבטיח שהסדר זה לא יהווה תשתית לנסיעות למטרת רווח ודרך עיסוק, מה שישיג את המטרה ההפוכה ויגביר את הגודש בכבישים.

    מהלך זה מצטרף למגוון רחב של צעדים שמקדם משרד התחבורה במסגרת "תכניות המיליון", להעברת מיליון נסיעות ביום ברכב פרטי, לתחבורה ציבורית ושיתופית. בין היתר מדובר בהרחבת השירות בתחבורה הציבורית, הקמת 120 קילומטרים של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית, הענקת סעיף "ניידות" לעובדות ועובדי המגזר הציבורי שאינם מחזיקים ברכב פרטי, תכנית לעידוד נסיעות שיתופיות ועוד.

    מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "העתיד הוא בנסיעות שיתופיות ובהסעת המונים, והמדיניות העקבית שלנו היא לעודד ולהקל על הבחירה הזו על פני נסיעה לבד ברכב הפרטי, העלאת תקרת ההשתתפות לעד 4 שקלים לק״מ נועדה להפוך את ה״קאר-פול״ ליותר אטרקטיבי. אנחנו קוראות לציבור להתארגן לנסוע ביחד, כך גם תוכלו להנות מדרך פנויה. נתיבים פלוס במקום לעמוד בפקקים, לחסוך בנהיגה ולהפחית את זיהום הסביבה".



    0 תגובות